Skip to content

Mi a teendő? – Tájékoztatás a veszélyhelyzet alatt lejáró okmányokról és a védettségi igazolványról

A veszélyhelyzet alatt lejáró személyi okmányokkal, valamint a koronavírus elleni védettségi igazolvány kiállításával kapcsolatban adott tájékoztatást a Miskolci Járási Hivatal.

A lejáró okmányokat a koronavírus járvány miatt bevezetett veszélyhelyzetnek köszönhetően, annak lejártát követő 60. napig nem kell meghosszabbítani – tájékoztat a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Miskolci Járási Hivatala. Aki viszont mégis szeretné megújítani a személyes iratait, az online, valamint a kormányablakokban is megteheti azt. A járvány elleni védekezés elősegítése érdekében a kormányhivatali ügyfélszolgálatokon – így a kormányablakokban és az okmányirodákban is – kizárólag előzetes időpontfoglalást követően lehet ügyeket intézni. A kormányablakokba történő időpontfoglalásra online az idopontfoglalo.kh.gov.hu, a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve a 1818-as ingyenesen hívható telefonszámon van lehetőség.

Védettségi igazolvány

Abban az esetben, amennyiben valaki jogosult a védettségi igazolványra, de valamilyen okból kifolyólag nem kapta meg, azt írásban jelezheti a vedettsegiigazolvany@1818.hu e-mail címen, illetve az ügyfélkapu regisztrációval rendelkezők igényelhetik a https://www.magyarorszag.hu/szuf_fooldal#fooldal honlapon keresztül is. (Egészségügy menüpont – egészségbiztosítás egészségügyi szolgáltatásai – koronavírus elleni védettségi igazolvánnyal kapcsolatos ügybejelentő.)

Az igazolvány hiányát jelezhetik, illetve igazolványt igényelhetnek továbbá a kormányablakokban személyesen, valamint telefonon az alábbi elérhetőségeken:

Miskolc, Kis – Hunyad u. 9.               06 46/795-288, 06 46/795-287

Miskolc, Vologda u. 4.             06 46/795-313, 06 46/795-308

Miskolc, Csizmadia köz 1.                 06 46/514-709, 06 46/514-708

Miskolc, Kandó Kálmán tér 1.  06 46/795-749, 06 46/795-746

Emőd, Hunyadi u. 27-29.                  06 46/795-270, 06 46/795-321

Felsőzsolca, Szent István u. 25.        06 46/795-323, 06 46/795-326

Ellenőrizhető a védőoltás beadásának rögzítése

A védőoltás beadásának rögzítése leellenőrizhető az úgynevezett Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) információs oldalon. Ide többek között ügyfélkapuval lehet belépni és az Ellátások menüpontra kattintva található az Eseménykatalógus menüpont, ahol lekérdezhető, hogy szerepel – e a Covid elleni oltás ténye. Amennyiben az EESZT oldalon a koronavírus elleni vakcina beadása utáni napokban sem található az oltás rögzítése, a hiba jelezhető az oltópontnak, vagy a háziorvosnak is – ahol az oltás rögzítésre került- és kérhető a vakcina beadásának rögzítése a rendszerben.