ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉS

Jogszabályi háttér: 2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól
(https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1500222.tv)

A központi e-ügyintézési felületen (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) ide kattintva a polgármesteri hivatalnál indítható, szinte minden eljárástípusra megfelelő nyomtatvány megtalálható, és az ügyfél (képviselő) KAÜ azonosítását követően elektronikus úton beküldhető. A honlapon az űrlapok használatához és az ügyindításhoz szükséges minden tájékoztatás a Tájékoztató a portálról menüben megtalálható.

A megkeresni kívánt önkormányzat kiválasztását követően a főbb ügyintézési fajták a következők lehetnek:

  • Ügyindítás – űrlapok (bejelentés, bevallás, kérelem) kitöltése és beküldése
  • Ügykövetés – az elindított ügyek állapotának megtekintése
  • Adóegyenleg lekérdezés – az előírásra került helyi adók és a befizetések egyenlegéről kérhető hiteles információ
  • Adóbevallási információk – a kiválasztott önkormányzat nyilvántartásában szereplő adóbevallások kérdezhetők le.

 

Adók, díjak, illeték befizetése –  A szolgáltatás használatával lehetőség nyílik arra, hogy a kiválasztott önkormányzat felé az adó- és illetékfizetési kötelezettségeket elektronikus úton teljesítsen.

Arra az esetre, amennyiben az előző lehetőségek közül egy sem megfelelő adott ügy elindítására az e-papír szolgáltatás áll ügyfeleink rendelkezésére ide kattintva: https://epapir.gov.hu/

Mindezeken túl a Főoldalon megjelenő Problémabejelentő felület is alkalmas a városban tapasztalt speciális rendellenességek gyors jelzésére.

ELÜGY adatkezelési tájékoztató:
https://ohp-20.asp.lgov.hu/adatvedelem

Felsőzsolcai Polgármesteri Hivatal, Felsőzsolca Város Önkormányzata Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzata:
LETÖLTÉS