2023. május 10-től mindenre kiterjedő házszámtábla ellenőrző akciót hajt végre Felsőzsolca Város Önkormányzati Rendészete - tájékoztatja a városlakókat Dr. Kakas Zoltán hatósági osztályvezető. Az ellenőrzés célja, hogy a város ingatlanjai a megfelelő házszámokkal legyenek ellátva, segítve ezzel a posta, a katasztrófavédelem, a rendőrség, a mentőszolgálat és minden olyan szervezet munkáját, akiknek fontos egy ingatlan gyors megtalálása.
Az ellenőrzés során a rendészek nem csak azt vizsgálják, hogy van-e házszám az ingatlanon, hanem azt is, hogy a megfelelő szám legyen kihelyezve olyan módon, ahogy azt a közterületek elnevezésének, az elnevezések megváltoztatásának és a házszámozás szabályainak megállapításáról szóló 20/2014. (IX. 29.) önkormányzati rendelet szabályozza.
Az ingatlan tulajdonosa a határozattal megállapított házszámot az útról jól látható módon, igényes kivitelben köteles feltüntetni. A házszámtáblát az ingatlan főépülete vagy egyéb épülete homlokzatán, vagy az ingatlan bejárati ajtaján, kapuján, kerítésén, beépítetlen ingatlan esetén a kerítésen vagy az ingatlan más műszaki objektumán kell elhelyezni. A házszámtáblát (házszámot) az ingatlantulajdonos saját költségén köteles kihelyezni, amelynek előírt mérete a 20×20 cm-es kiterjedés, számok és betűk kombinációja esetén a szükséges mértékben lehet ettől eltérő méretű.
A házszámok feltüntetése közös érdekünk, annak elmulasztása a közösségi együttélés szabályainak megszegésének minősül. Kérünk mindenkit a vonatkozó szabályok betartására. Amennyiben a rendészek nem a megfelelő állapotot találják, az a közösségi együttélés alapvető szabályainak a megszegését jelenti, amiért előszőr figyelmeztetést alkalmaznak. Az ott hagyott értesítő szelvénnyel tájékoztatják az ingatlantulajdonost a feltárt hiányosságról, szükség esetén a megfelelő házszámot is közlik, a hiba kijavítására határidőt adnak. Visszaellenőrzéskor, amennyiben a hiányosság továbbra is fennáll, a rendész 150.000 Ft-ig terjedő közigazgatási bírságot szabhat ki, amely megismételhető.
A címképzés a jegyző hatáskörébe tartozó eljárás, amely bejelentésre vagy hivatalból indítható. A cím a központi címregiszterben való rögzítéssel keletkezik. Az ingatlantulajdonosok a jegyzőtől kérhetnek tájékoztatást az ingatlanjukhoz tartozó megállapított házszámról.